Produsele achizitionate la distanta se pot returna conform O.U.G. 34/2014. Consumatorul are dreptul sa notifice in scris comerciantul ca renunta la cumparare, fara penalitati si fara invocarea unui motiv, in termen de 14 zile de la primirea produsului sau, in cazul prestarilor de servicii, de la incheierea contractului. Returnarea produselor se va face pe cheltuiala clientului prin curier sau la punctul de lucru Art Instal Universal SRL, Bulevardul 1 Mai nr.43, Comuna Berceni, judetul Ilfov, in termen de 14 zile de la denuntarea contractului.
Definitia contractului de vanzare (art. 2, 5.): orice contract in temeiul caruia profesionistul transfera sau se angajeaza sa transfere proprietatea asupra unor produse catre consumator, iar consumatorul plateste sau se angajeaza sa plateasca pretul acestora, inclusiv orice contract care are drept obiect atat produse, cat si servicii.
Incheierea contractului are loc in momentul emiterii facturii fiscale si nu la lansarea comenzii sau emiterea confirmarii automate de primire a acesteia.
Art. 12 mentioneaza ca exercitarea dreptului de retragere pune capat obligatiilor partilor contractuale. Produsul returnat trebuie sa fie in aceeasi stare in care a fost livrat (in ambalajul original cu toate accesoriile, cu etichetele intacte si documentele care l-au insotit). Nu se accepta pentru returnare produsele care prezinta modificari fizice, lovituri, ciobiri, zgarieturi, socuri, urme de folosire excesiva si/sau interventii neautorizate etc.
Prevederile OUG 34/2014 se aplica doar consumatorului definit ca orice persoana fizica sau grup de persoane fizice constituite in asociatii asa cum sunt definite la art. 2 pct. 2 OG 21/1992 privind protectia consumatorilor, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.
Consumatorul este responsabil doar in ce priveste diminuarea valorii produselor rezultata din manipularea acestora, diferit de ceea ce este necesar pentru determinarea naturii, caracteristicilor si functionarii produselor. In conformitate cu Directiva 2011/83/UE, punctul (47) din prezentare: pentru a stabili natura, caracteristicile si modul de functionare a bunurilor, consumatorul ar trebui sa le manuiasca si sa le inspecteze in acelasi mod in care i s-ar permite sa-o faca intr-un magazin; de exemplu, consumatorul ar trebui doar sa probeze un articol de imbracaminte, nu sa il poarte.
Puteti solicita returul de produse in urmatoarele cazuri: Produsul livrat nu corespunde specificatiilor din site. Puteti solicita returnarea acestuia pentru inlocuire sau rambursarea integrala a contravalorii (in cazul in care produsul nu mai este disponibil). Produs nefunctional in primele 48 ore (2 zile lucratoare) de la receptie. In cazul in care produsul achizitionat a fost livrat nefunctional sau prezinta vicii de fabricatie, acesta va fi inlocuit cu un produs functional, in urma notificarii scrise sau prin prezentarea la sediu in termen de 48 de ore de la primirea produsului. Produs in colet deteriorat. Pentru produsele ale caror colete prezinta deteriorari vizibile la primirea prin curier, va recomandam sa refuzati receptia lor. Pentru dovezi, coletul poate fi fotografiat si se poate intocmi un proces verbal impreuna cu reprezentantul firmei de curierat in care sa fie mentionata starea coletului din momentul livrarii. Riscul de pierdere sau de deteriorare a produselor va este transferat integral in momentul in care intrati in posesia fizica a produsului. Orice reclamatie ulterioara nu va fi luata in considerare. In cazul in care se utilizeaza un transportator insarcinat de catre consumator, riscul este transferat in momentul livrarii produselor catre transportator. Produse livrate gresit. In cazul in care s-a livrat alt produs decat cel comandat.
In cazul persoanelor juridice (sau a tutuor asociatilor, organizatilor, societatilor care sunt inregistrate in baza unui cod fiscal), nu se aplica perioada de returnare. Clientii - persoane juridice NU beneficiaza de optiunea de returnare a produselor.Politica de returnare a produselor in termen de 14 zile lucratoare se aplica numai persoanelor fizice si numai in cazul produselor comandate online.
Clientul este responsabil de costurile directe legate de returnarea produselor. Art Instal Universal nu dispune de mijloace de transport pentru returnarea produsului. Pentru retur, clientul poate apela la o firma de curierat, contra cost si va transmite produsele la adresa Bulevardul 1 Mai, nr 43, Comuna Berceni, Judet Ilfov. Clientul poate returna produsul si personal in magazinul Art Instal Universal.
Pentru produsele voluminoase, livrate direct de catre furnizorii Art Instal Universal, nu se accepta refuzarea receptionarii livrarii. Dupa receptionarea comenzii, daca se constata ca produsul nu este potrivit pentru dumneavoastra, se poate retuna in termen de 14 zile, conform legii. Livratorii furnizorilor nu au obligatia de a prelua produsele care urmeaza a fi returnate.
Clientul este responsabil in ceea ce priveste diminuarea valorii produselor rezultata din manipularea acestora. De avut in vedere faptul ca dupa preluarea unui retur, se face o evaluare a starii produsului. In urma evaluarii efectuate daca produsul returnat prezinta diverse neconformitati (interventii neautorizate, urme de uzura sau folosire excesiva, zgarieturi, ciobituri, lovituri, socuri mecanice sau electrice, lipsa componente sau accesorii etc.), vom putea decide sa diminuam valoarea initiala a produsului.
Rambursarea returului se va efectua in termen de 14 zile de la primirea produselor de la clientii persoane fizice.
Suma va fi returnata dupa cum urmeaza:
pentru comenzile achitate ramburs / cu numerar - prin restituirea contravalorii produsului in contul bancar transmis de client
pentru comenzile achitate cu card bancar - prin restituire in contul din care a fost efectuata plata
Nu se pot returna urmatoarele categorii de produse:
Produse care prezinta modificari fizice, lovituri, ciobiri, zgarieturi sau care nu respecta termenii de garantie
Produse care nu respecta termenii certificatului de garantie
Produse care au fost utilizate
Produse ce au fost comandate pe baza de Comanda Speciala pe baza unui avans
Produse ce au fost aduse de prestator ( Art Instal Universal ) pe baza de contract de vanzare sau unei facturi de avans ( contract de vanzare – orice contract in temeiul caruia profesionistul transfera sau se angajeaza sa transfere proprietatea asupra unor produse catre consumator, iar consumatorul plateste sau se angajeaza sa plateasca pretul acestora, inclusiv orice contract care are drept obiect atat produse, cat si servicii)
Produse ce au fost aduse de prestator conform specificatiilor clientului
Produse ce au fost comandate de la punctul de lucru 1 Ekoinstal Solar
Produse consumabile, care prin natura lor, odata desigilate nu pot fi revandute sub nici o forma
Produse identice desigilate in cazul achizitionarii mai multor bucati (peste 2)
Produse primite cadou la alte produse decat cu conditia unei noi achizitii
Produse sigilate care nu pot fi returnate din motive de protectie a sanatatii sau din motive de igiena si care au fost desigilate de cumparator
Produsele care prezinta defectiuni sau vicii de fabricatie (nu defecte cauzate de utilizator, care contravin termeniilor de garantie) in termen de 72 de ore de la receptie vor fi inlocuite (fara alte costuri - in limita stocului disponibil si cu conditia ca produsul sa fie pachet complet exact ca in momentul ridicarii sau livrarii) cu conditia completatii formularului de retur din contul de client si in caz ca produsele se mai afla in stoc. In cazul in care nu se respecta conditiile de returnare, produsul va intra in regim normal de garantie, conform legii 449/2003.